Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék (lásd: jótállás) első alkalommal hibásodik meg és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a vásárló részére.
Fontos kiemelni, hogy ez az új szabály nem vonatkozik az alábbi termékekre:
- elektromos kerékpár;
- elektromos roller;
- quad;
- motorkerékpár;
- segédmotoros kerékpár;
- személygépkocsi;
- lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;
- utánfutó;
- motoros vízi jármű
B) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék (lásd: jótállás) meghibásodik és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítása szerint a termék javítható, akkor a vállalkozásnak a korábbi szabályoknak megfelelően ezután is törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására. Ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról. Ennek célja, hogy a vásárló tudja azt, hogy meddig kell a terméket nélkülöznie. A tájékoztatást a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvételi igazolásra alkalmas más módon kaphatja meg legkésőbb a javításra átadástól számított 15. napon. A vállalkozás tájékoztatási kötelezettségének megvalósulását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi.
Fontos kiemelni, hogy a 15 napot meghaladó javításra vonatkozó értesítési kötelezettség vonatkozik az alábbi termékkörökre is:
- elektromos kerékpár;
- elektromos roller;
- quad;
- motorkerékpár;
- segédmotoros kerékpár;
- személygépkocsi;
- lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;
- utánfutó;
- motoros vízi jármű
C) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket (lásd: jótállás) 30 napon belül nem tudja megjavítani a vállalkozás/szervíz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, tehát a fogyasztó egy új terméket kap. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.
Fontos kiemelni, hogy ez az új szabály nem vonatkozik az alábbi termékekre:
- elektromos kerékpár;
- elektromos roller;
- quad;
- motorkerékpár;
- segédmotoros kerékpár;
- személygépkocsi;
- lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;
- utánfutó;
- motoros vízi jármű
D) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék (lásd: jótállás) a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket, tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a vállalkozás. A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik. Tehát nem azt értjük rajta, hogy a termék háromszor ugyanazt a hibát produkálja pl.: 3-szor elromlik a kapcsoló, hanem 3-szori hiba függetlenül attól, hogy összefüggnek-e, pl.: elromlik a kapcsoló, rossz a motor, kiszakad a vezeték.
Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.
Fontos kiemelni, hogy ez az új szabály nem vonatkozik az alábbi termékekre:
- elektromos kerékpár;
- elektromos roller;
- quad;
- motorkerékpár;
- segédmotoros kerékpár;
- személygépkocsi;
- lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;
- utánfutó;
- motoros vízi jármű